TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

Dział Spraw Osobowych

Sekcja Wynagrodzeń Bezosobowych

Pracownicy Sekcji Wynagrodzeń Bezosobowych dbają o to, aby wynagrodzenia z tytułu zawartych umów cywilnoprawnych zostały wypłacone na czas i w prawidłowej wysokości.

Do podstawowych zadań Sekcji należy:

  • naliczanie wynagrodzeń oraz zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich, rodzicielskich, ojcowskich, rehabilitacyjnych, dla osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych oraz sporządzenie list płac w tym zakresie,
  • bieżąca obsługa Pracowniczych Planów Kapitałowych w zakresie zgłoszeń i rezygnacji
    pracowników oraz rozliczeń składek PPK,
  • organizacja i obsługa procesu autozapisu do PPK,
  • sporządzanie rocznych raportów IMIR oraz informacji o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11), informacji o wysokości przychodu (dochodu) uzyskanego przez osoby fizyczne niemające w Polsce miejsca zamieszkania (IFT-1/IFT1R),
  • przygotowanie i wydawanie zaświadczeń o wysokości pobieranych wynagrodzeń oraz okresie zawartej umowy na wniosek pracowników ,
  • sporządzanie sprawozdań oraz raportów w zakresie działań Sekcji,
  • zgłaszanie i wyrejestrowywanie studentów i doktorantów do ubezpieczeń zdrowotnych oraz wystawianie zaświadczeń potwierdzających zgłoszenie do ubezpieczenia,
  • prowadzenie korespondencji z jednostkami administracji państwowej oraz organami
    egzekucyjnymi w zakresie działalności Sekcji.

Kierownik (bud. A-1, pok. 115) 

Elżbieta Kruchlik, elzbieta.kruchlik@pwr.edu.pl, tel. 71 320 36 63, kom. 695 350 433
Wynagrodzenie w ramach umów cywilnoprawnych (bud. A-1, pok. 114)
Monika Kaźmierczak, monika.kazmierczak@pwr.edu.pl, tel. 71 320 36 01
Agata Knop, agata.knop@pwr.edu.pl, tel. 71 320 38 06
Iwona Sakowska, iwona.sakowska@pwr.edu.pl, tel. 71 320 38 20
Pracownicze Plany Kapitałowe (bud. A-1, pok. 114)
Iwona Sakowska, iwona.sakowska@pwr.edu.pl, tel. 71 320 38 20, kom. 723 037 765
Agata Knop, agata.knop@pwr.edu.pl, tel. 71 320 38 06, kom. 723 037 769

Zaświadczenia

Zaświadczenia z obszaru umów cywilnoprawnych, zarówno dotyczące wynagrodzenia, jak i okresu trwania umowy czy zgłoszenia do ubezpieczenia wystawią pracownicy Sekcji Wynagrodzeń Bezosobowych.

Przed zamówieniem zaświadczenia prosimy o ustalenie, jakie dane mają się znaleźć na dokumencie lub czy niezbędne jest wykorzystanie określonego wzoru (np. z banku). Zamówienia i odbioru zaświadczenia można dokonać za pośrednictwem Asystenta ds. Kadr, powołanego w danej jednostce organizacyjnej lub osobiście w Sekcji Wynagordzeń Bezosobowych.

Dane kontaktowe Asystentów ds. Kadr można znaleźć tutaj.

Dane kontaktowe pracowników Sekcji Wynagrodzeń Bezosobowych można znaleźć tutaj.

UWAGA!
Informacje na temat zatrudnienia, wynagrodzenia i ubezpieczenia podajemy osobiście po okazaniu dokumentu tożsamości.

Wzory formularzy/dokumenty

Wzory formularzy obowiązujących w obszarze umów cywilnoprawnych można znaleźć tutaj.

Cudzoziemcy

W przypadku zawierania umów cywilnoprawnych z osobami nieposiadającymi obywatelstwa polskiego, niezbędne jest przedstawienie dokumentów potwierdzających legalność wjazdu, pobytu i pracy na terenie Polski. W celu ustalenia, jakie dokumenty są niezbędne, uprasza się o kontakt z Asystentem ds. Kadr, powołanym w danej jednostce organizacyjnej. Dane kontaktowe Asystentów ds. Kadr można znaleźć tutaj.

Zwrot kosztów podróży/opłaty konferencyjnej

Osoby, zawierające umowy zlecenia lub umowy o dzieło otrzymają zwrot kosztów podróży, jeżeli z wykonywaniem przedmiotu umowy będzie się wiązała konieczność wyjazdów, pod warunkiem, że zobowiązanie do zwrotu takich kosztów zostanie zapisane w zawartej umowie i rozliczone na załączonych do rachunku dokumentach. Koszty podróży należy rozliczyć na obowiązujących w Uczelni formularzach zgodnie z Zarządzeniem Wewnętrznym w sprawie zasad ustalania oraz wysokości należności przysługujących pracownikom z tytułu podróży służbowych na obszarze kraju oraz zwrotu kosztów przejazdu dla osób niebędących pracownikami Uczelni. Aktualnie obowiązujące ZW w tym obszarze można znaleźć tutaj.

PIT-11/IFT-1R

Dokument PIT-11 jest dokumentem informującym o przychodach z innych źródeł oraz o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy. Dokument IFT-1R jest dokumentem informującym o wysokości przychodu (dochodu) uzyskanego przez osoby fizyczne niemające w Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania.

Terminy:

do końca stycznia dane za poprzedni rok kalendarzowy przekazywane są elektronicznie do odpowiednich urzędów skarbowych
na początku lutego PIT-11 za poprzedni rok kalendarzowy dla osób zatrudnionych w Politechnice Wrocławskiej udostępniany jest w Tecie Me (więcej o Tecie Me tutaj).
dla osób, które nie są zatrudnione w Politechnice Wrocławskiej, dokumenty PIT-11 i IFT-1R są drukowane i wysyłane listem poleconym na adres aktualny na 31.12 poprzedniego roku kalendarzowego.
Podatki.gov.pl

Dane przesłane elektronicznie do urzędów skarbowych przez wszystkich płatników są udostępniane na portalu rządowym ok. 15 lutego każdego roku za poprzedni rok kalendarzowy. Więcej informacji na ten temat: https://www.podatki.gov.pl/pit/twoj-e-pit/

PIT-2

Formularz PIT-2 jest przeznaczony nie tylko dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, ale także dla osób pracujących na podstawie umów cywilnoprawnych.

Obowiązujący wzór tego dokumentu można znaleźć tutaj.

Za jego pomocą osoby zawierające z Politechniką Wrocławską umowy cywilnoprawne mogą:

złożyć oświadczenie, które upoważnia Politechniką do comiesięcznego pomniejszania zaliczek na podatek dochodowy (część C)
złożyć oświadczenie w sprawie ulg (część G)
złożyć wniosek o niestosowanie ulgi dla młodych (część H)
złożyć wniosek o zrezygnowanie z 50% kosztów uzyskania przychodów (część I)
złożyć wniosek o niepobieranie zaliczek w roku podatkowym (część J)

UWAGA!
W przypadku osoby, która jednocześnie ma dwa stosunki prawne z Politechniką Wrocławska, tj. umowę o pracę i umowę cywilnoprawną, dokument PIT-2 należy złożyć osobno dla każdej formy zatrudnienia.

Wypełniony formularz proszę złożyć u odpowiedniego Asystenta ds. Kadr, powołanego w danej jednostce organizacyjnej. Dane kontaktowe Asystentów ds. Kadr można znaleźć tutaj.

Politechnika Wrocławska © 2025

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję