TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

Logowanie

Dział Spraw Osobowych

Sekcja Płac

Pracownicy Sekcji Płac dbają o to, aby wynagrodzenia zostały wypłacone na czas i w prawidłowej wysokości, zarówno z tytułu umowy o pracę jak i umów cywilnoprawnych.

Do podstawowych zadań Sekcji Płac należy:

  • naliczanie wynagrodzeń i stypendiów dla pracowników Uczelni oraz wynagrodzeń dla osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych,
  • wprowadzanie do systemu danych niezbędnych do sporządzania list płac,
  • sporządzanie list płac,
  • sporządzanie rocznych kart wynagrodzeń oraz raportów IMIR,
  • obsługa ZUS PUE w zakresie pobierania zwolnień lekarskich oraz ewidencja zwolnień lekarskich,
  • naliczanie wynagrodzeń chorobowych, zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich, rodzicielskich, ojcowskich, rehabilitacyjnych,
  • prowadzenie indywidualnych kart zasiłkowych,
  • na wniosek pracowników przygotowanie i wydawanie zaświadczeń o wysokości pobieranych wynagrodzeń,
  • bieżąca obsługa programu PŁATNIK w zakresie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz wyrejestrowań z ubezpieczeń, sporządzanie deklaracji, raportów, korekt do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
  • przygotowanie przelewów wynikających z list płac, w tym składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, zaliczek podatku dochodowego od osób fizycznych oraz potrąceń,
  • sporządzanie druków ZUS ERP-7 oraz zaświadczeń o dochodach, a w przypadku umów cywilnoprawnych również zaświadczeń o okresach zatrudnienia dla celów emerytalno-rentowych,
  • sporządzanie sprawozdań,
  • sporządzanie deklaracji podatkowych oraz informacji o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11), informacji o wysokości przychodu (dochodu) uzyskanego przez osoby fizyczne nie mające w Polsce miejsca zamieszkania (IFT-1/IFT1R),
  • zgłaszanie i wyrejestrowywanie studentów i doktorantów do ubezpieczeń zdrowotnych oraz wystawianie zaświadczeń potwierdzających zgłoszenie do ubezpieczenia.

Zaświadczenia

Zaświadczenia z obszaru umów cywilnoprawnych, zarówno dotyczące wynagrodzenia, jak i okresu trwania umowy czy zgłoszenia do ubezpieczenia wystawią pracownicy Sekcji Płac.

Przed zamówieniem zaświadczenia prosimy o ustalenie, jakie dane mają się znaleźć na dokumencie lub czy niezbędne jest wykorzystanie określonego wzoru (np. z banku). Zamówienia i odbioru zaświadczenia można dokonać za pośrednictwem Asystenta ds. Kadr, powołanego w danej jednostce organizacyjnej lub osobiście w Sekcji Płac.

Dane kontaktowe Asystentów ds. Kadr można znaleźć tutaj.

Dane kontaktowe pracowników Sekcji Płac można znaleźć tutaj.

UWAGA!
Informacje na temat zatrudnienia, wynagrodzenia i ubezpieczenia podajemy osobiście po okazaniu dokumentu tożsamości.

Wzory formularzy/dokumenty

Wzory formularzy obowiązujących w obszarze umów cywilnoprawnych można znaleźć tutaj.

Cudzoziemcy

W przypadku zawierania umów cywilnoprawnych z osobami nieposiadającymi obywatelstwa polskiego, niezbędne jest przedstawienie dokumentów potwierdzających legalność wjazdu, pobytu i pracy na terenie Polski. W celu ustalenia, jakie dokumenty są niezbędne, uprasza się o kontakt z Asystentem ds. Kadr, powołanym w danej jednostce organizacyjnej. Dane kontaktowe Asystentów ds. Kadr można znaleźć tutaj.

Zwrot kosztów podróży/opłaty konferencyjnej

Osoby, zawierające umowy zlecenia lub umowy o dzieło otrzymają zwrot kosztów podróży, jeżeli z wykonywaniem przedmiotu umowy będzie się wiązała konieczność wyjazdów, pod warunkiem, że zobowiązanie do zwrotu takich kosztów zostanie zapisane w zawartej umowie i rozliczone na załączonych do rachunku dokumentach. Koszty podróży należy rozliczyć na obowiązujących w Uczelni formularzach zgodnie z Zarządzeniem Wewnętrznym w sprawie zasad ustalania oraz wysokości należności przysługujących pracownikom z tytułu podróży służbowych na obszarze kraju oraz zwrotu kosztów przejazdu dla osób niebędących pracownikami Uczelni. Aktualnie obowiązujące ZW w tym obszarze można znaleźć tutaj.

PIT-11/IFT-1R

Dokument PIT-11 jest dokumentem informującym o przychodach z innych źródeł oraz o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy. Dokument IFT-1R jest dokumentem informującym o wysokości przychodu (dochodu) uzyskanego przez osoby fizyczne niemające w Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania.

Terminy:

  • do końca stycznia dane za poprzedni rok kalendarzowy przekazywane są elektronicznie do odpowiednich urzędów skarbowych
  • na początku lutego PIT-11 za poprzedni rok kalendarzowy dla osób zatrudnionych w Politechnice Wrocławskiej udostępniany jest w Tecie Me (więcej o Tecie Me tutaj).
  • dla osób, które nie są zatrudnione w Politechnice Wrocławskiej, dokumenty PIT-11 i IFT-1R są drukowane i wysyłane listem poleconym na adres aktualny na 31.12 poprzedniego roku kalendarzowego.

Podatki.gov.pl

Dane przesłane elektronicznie do urzędów skarbowych przez wszystkich płatników są udostępniane na portalu rządowym ok. 15 lutego każdego roku za poprzedni rok kalendarzowy. Więcej informacji na ten temat: https://www.podatki.gov.pl/pit/twoj-e-pit/

PIT-2

Formularz PIT-2 jest przeznaczony nie tylko dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, ale także dla osób pracujących na podstawie umów cywilnoprawnych.

Obowiązujący wzór tego dokumentu można znaleźć tutaj.

Za jego pomocą osoby zawierające z Politechniką Wrocławską umowy cywilnoprawne mogą:

  • złożyć oświadczenie, które upoważnia Politechniką do comiesięcznego pomniejszania zaliczek na podatek dochodowy (część C)
  • złożyć oświadczenie w sprawie ulg (część G)
  • złożyć wniosek o niestosowanie ulgi dla młodych (część H)
  • złożyć wniosek o zrezygnowanie z 50% kosztów uzyskania przychodów (część I)
  • złożyć wniosek o niepobieranie zaliczek w roku podatkowym (część J)

UWAGA!
W przypadku osoby, która jednocześnie ma dwa stosunki prawne z Politechniką Wrocławska, tj. umowę o pracę i umowę cywilnoprawną, dokument PIT-2 należy złożyć osobno dla każdej formy zatrudnienia.

Wypełniony formularz proszę złożyć u odpowiedniego Asystenta ds. Kadr, powołanego w danej jednostce organizacyjnej. Dane kontaktowe Asystentów ds. Kadr można znaleźć tutaj.

Kierownik (bud. A-1, pok. 115)
Ewa Prus, ewa.prus@pwr.edu.pl, tel. 71 320 36 63
Wynagrodzenie w ramach stosunku pracy (bud. A-1, pok. 113)
Ewa Buczko, ewa.buczko@pwr.edu.pl, tel. 71 320 40 62 
Ryszarda Dardas, ryszarda.dardas@pwr.edu.pl, tel. 71 320 28 58 
Agata Koniuch, agata.koniuch@pwr.edu.pl, tel. 71 320 28 58 
Agnieszka Loranc, agnieszka.loranc@pwr.edu.pl, tel. 71 320 38 10
Alicja Musiał, alicja.musial@pwr.edu.pl, tel. 71 320 22 06 
Magdalena Nowak, magdalena.nowak@pwr.edu.pl, tel. 71 320 41 47
Piotr Otrębski, piotr.otrebski@pwr.edu.pl, tel. 71 320 33 15
Joanna Paplińska, joanna.paplinska@pwr.edu.pl, tel. 71 320 41 46 
Jadwiga Sekuradzka, jadwiga.sekuradzka@pwr.edu.pl, tel. 71 320 33 15
Magdalena Trzaska, magdalena.trzaska@pwr.edu.pl, tel. 71 320 41 47 
Iwona Walicka, iwona.walicka@pwr.edu.pl, tel. 71 320 41 46
Anna Wójcik, a.wojcik@pwr.edu.pl, tel. 71 320 21 66
Wynagrodzenie w ramach umów cywilnoprawnych (bud. A-1, pok. 114)
Monika Kaźmierczak, monika.kazmierczak@pwr.edu.pl, tel. 71 320 36 01
Agata Knop, agata.knop@pwr.edu.pl, tel. 71 320 38 06
Elżbieta Kruchlik, elzbieta.kruchlik@pwr.edu.pl, tel. 71 320 37 18
Iwona Sakowska, iwona.sakowska@pwr.edu.pl, tel. 71 320 38 20
PŁATNIK - zgłoszenia do ZUS-u (bud. A-1, pok. 113)
Ewa Buczko, ewa.buczko@pwr.edu.pl, tel. 71 320 40 62
Pracownicze Plany Kapitałowe (bud. A-1, pok. 114)
Iwona Sakowska, iwona.sakowska@pwr.edu.pl, tel. 71 320 38 20, kom. 723 037 765
Agata Knop, agata.knop@pwr.edu.pl, tel. 71 320 38 06, kom. 723 037 769
Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję